Hm, jo...

2010-02-01 @ 22:46:07
... här händer det inte mycket.
Men det händer mycket annorstädes, därav inaktiviteten här...
Men på begäran av en viss C så får jag väl säga nåt, haha!

Ny termin, nya utmaningar! Mateo har börjat i musikklasserna igen, i sin "gamla" klass. Han trivs och är glad. Nu är det alltid någon som sjunger i huset. Inte bara i duschen heller  =)
Det sätter igång med en rivstart för honom. Nästa lördag sjunger de Carmina burana i Uppsala konsert och kongress.

Det är ju konstigt förresten, innan UKK byggdes hette det "behöver Uppsala ett Musikens hus?" och under byggandet så hette det "nu byggs Musikens hus". Men så fort det blev klart så bytte det namn från Musikens hus till Uppsala konsert och kongress... får jag fråga vilket av dessa namn som får en att tänka på kreativitet och fritt skapande??
Jaja, Forsmark 4 kallas det också...
Men kul är det i alla fall att vi fått ett centrum för musik och som verkligen används
också, av alla stilar och åldrar!

Jag har alltså fått en pendlarkompis ♥

Nu är jag inne på mitt sista år (!!!!) på programmet. Det känns kul, läskigt, sorgligt, allvarligt, spännande och förvirrande på en gång. Jag läser nu i nya lokaler i omdebatterade Blåsenhus. Det är jättefräscht och fint, men lite svårt att hitta... Kaffet har jag hittat i alla fall, och resten löser sig så småningom  =)

Sista året på vårt program är ju ett år av B- och C-nivå i ett valt fördjupningsämne. Jag har valt Pedagogik med inriktning på vuxna och arbetsliv. Det känns kul att äntligen ha kommit fram till huvudämnet! Det känns också skönt att ha kommit igenom arbetsrätten och ekonomin med ett bra resultat. Jag har faktiskt kommit på mig själv flera gånger med att inte byta kanal när ekonominyheterna börjar! Det är för mig en helt otrolig utveckling!! Shit pommes frites alltså  =)

Jo förresten, du inspirerande C som är roten till att jag skriver igen... ska man verkligen bli tonåring när man är 11... du har ju gedigen erfarenhet av sånt här...

Kram / E.

Kommentarer
Cicki Holmström

Förpubertet tror jag på....


Blogg: http://[email protected]
Datum: 2010-02-01 Tid: 22:46:07



Designen:
- Jag har fått hjälp av denna tjej med min design.

Reklam & Övrigt:
- Reklam/spam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!


Namn:


E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig:

Trackback



RSS 2.0