Lär mig ett nytt språk

2009-11-12 @ 09:51:52
Jag vill lära mig spanska, men just nu lär jag mig istället ekonomi-språket... En massa nya begrepp som är rena grekiskan för mig. Ja, nog har man hört de flesta orden förr, men nu ska man kunna använda dem i rätt sammanhang och räkna ut saker. Det är mycket nu!

Kursen började förra måndagen och första duggan (mindre prov) var på torsdagen. Puh! I den takten fortsätter det. Idag är deadline för dugga 2.
Tur att vi är en sån bra klass som hjälper varandra och förklarar där det behövs!

I fredags var jag i Stockholm för att träffa min mentor Urban. Han är verkligen kanon! I fredags hade han dragit med sig den som är bäst på arbetsmiljöfrågor i organisationen och det blev en mycket givande mentorsträff. Man känner sig ödmjuk inför det faktum att där sitter det två mycket kompetenta "personalare" och lägger två-tre timmar av sin arbetsdag på att mata mig med information och inspiration! Great  =)
Jag är så tacksam.


Jag har ju ett ♥ som hoppar lite ibland. Det gör ett uppehåll för att sedan slå ett hårt dubbelslag.
Det har varit värre än vanligt den senaste tiden och de (sjukvården) vill att jag ska komma in när det pågår, så att de kan ta EKG "in action" så att säga. De vill se hur mitt ♥ beter sig.
I måndags höll ♥´t på så och när jag satt på föreläsning så slog det bara sådana slag, vilket gör att jag blir väldigt yr och påverkad. Det var ju ett ypperligt tillfälle att åka till farbror doktorn, så det gjorde jag.
Det resulterade i att jag låg "uppkopplad" till EKG i drygt 6 timmar och sen fick åka hem, remiss till arytmi-enheten och lite förhållningsorder tills vidare. Det har gjorts utredning tidigare, men då var det inte av denna kvantiteten. Jajja, det visar sig vad det är.

Nu sitter Mateo sjukling här i köket med mig. Han är förkyld och har feber. Halva hans klass är sjuk, tydligen. Man undrar om det är "fin-influensan" (citat Isidor). Jag ska ägna dagen åt webbföreläsningar med en mycket pedagogisk man som låter som en viss mr. Harrysson  =) .

Kramar / E.


Trixa hittar alltid nån solfläck att mysa i   =)

Kommentarer



Designen:
- Jag har fått hjälp av denna tjej med min design.

Reklam & Övrigt:
- Reklam/spam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!


Namn:


E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig:

Trackback



RSS 2.0