Vad ska man göra??

2009-09-22 @ 18:58:00
Tänk att om man är duktig och jobbar i skolan och anstränger sig på lektionerna, då måste man ändå vistas i en bråkig, stökig miljö med en massa skäll och bråk från fröken hela dagarna. Sen försöker man vara duktig och jobba och anstränger sig ändå. Det tycker jag är HELT fantastiskt! Så är det för Mateo.

Varje dag är det vissa i klassen som bara klagar, pratar, bråkar och springer runt i klassrummet och lärarnas tid och energi går åt till att jaga barn och skälla på barn istället för att lära barn. Det är fördjävligt. Det är inte konstigt att inte lärarna orkar med alltid. Både Estelle och Mateo har idag hört varsin lärare säga "Håll käften" till elever. Jag klandrar inte lärarna, men något i skolan är allvarligt fel när lärarna inte får hjälp på lektionerna när det behövs. Det måste ju kunna vara möjligt att få en assistent till klassen när det är stökigtvarje dag!

Mateos bästa vän har redan bytt klass, men ska Mateo också vara tvungen att göra det när han inte vill lämna de han gått med sen han började i skolan?

Grrrr... nej, nu ska jag sätta mig och författa ett mail till rektorn. Hon känner till mig, som en förälder som aldrig är rädd att höra av sig om det är något som inte är bra å dagis eller i skolan. Man måste ju också säga till och inte bara förvänta sig att rektorn ska "känna på sig" att något är fel.

Kram alla!
/ E. (på krigsstigen igen...)

Kommentarer



Designen:
- Jag har fått hjälp av denna tjej med min design.

Reklam & Övrigt:
- Reklam/spam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!


Namn:


E-mail: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig:

Trackback



RSS 2.0